måndag 3 augusti 2009

Tisdag morgon!

Magen är äntligen bättre....det är skönt! Igår förmiddag tog jag mej iväg till klubben på förmiddagen för att simma. Jag lämnade också ett bidrag till en av tennistränarna, som häromdagen miste sin fru i barnsäng. Hon väntade tvillingar, båda barnen dog också. Nu står Anwar ensam med två äldre barn, 4 och 6 år gamla. Sjukförsäkringssystemet är ju inte riktigt samma som i Sverige, så det var klubben som gick ut och bad medlemmarna om ett bidrag, Anwar har jobbat på klubben som tennistränare i 12 år tydligen.
Efter lunchen åkte jag med Jerry och Kamal en bit, dom släppte av mej utanför Pink City, för äntligen skulle jag göra slag i saken och beställa en kopia på min klänning. Det gick bra, tror jag!?Jag har ju inte sett resultatet än, i och för sej. Det enda var att dom bara hade 4 olika mönstrade bomullstyger, så det blev ett hiskiligt vitt tyg med stora blåa och gula blommor, jag slog till i varje fall, för det fanns inga andra bomullstyger att uppbåda i hela Gulshan 2 området. Det kommer att synas att jag är från Sverige i varje fall. Jag ska forska bland vänner och bekanta här nere och se var dom handlar tyger. Om den här blir bra ska jag beställa fler! I snyggare tyg förhoppningvis!
Vad det kostade? 70 kronor fick jag ge för tyget och själva arbetet går på 50, det kan man väl leva med. Nästa onsdag blir den klar......då kommer en bild!
Här kommer en från Gulshan 2 området så länge.

4 kommentarer:

  1. Hejsan Cissi!
    Vi har dina ohängda föräldrar på besök hos oss i kväll!
    Vi har varit i Eskilstuna och ätit mat med några kusiner, Mia hälsar!
    Kram Jonny/ Marie/ Pelle / Gittan

    SvaraRadera
  2. Halloj! Jag hoppas mor och far inte blev allt för besvärliga?! Hälsa Mia, och alla andra jag känner.
    Kul att ni kollar min blogg!!
    Ha det gott...kram Cissi :)

    SvaraRadera
  3. skönt att du verkar må bättre...... med det priset kan du ju skaffa massa nya sommarklänningar!!!!!!! kram Mia

    SvaraRadera
  4. Japp och här är det ju sommar jämt, så det blir många klänningar.:)
    Kram från Bangladesh

    SvaraRadera