tisdag 11 augusti 2009

Ashuk!

Just nu kretsar det mesta här nere kring Ashuk, som är sjuk. Det är Jerrys underbara försteman. Han är helt fantastiskt på jobbet och fixar och donar med allt möjligt. När vi hade bröllopsdag var han en av dom som var här med blommor.
Nu ligger han på sjukhus med magproblem. Han var inlagd hela förra veckan, men efter som dom fick igång magen på honom fick han åka hem på lördagen. På söndagsnatten fick han åka in igen, för när han började äta ordentligt igen märktes det rätt fort att stoppet dom hittat i tunntarmen fortfarande finns kvar. Jerry har varit hos honom varje dag på sjukhuset tillsammans med Ashuks anhöriga och vänner. Idag åkte Jerry tidigt, för idag ska dom gå in med en kamera igen, och behövs det kommer det att bli operation direkt. Jag hoppas det inte är något farligt i magen på honom.
Nu håller jag båda mina tummar för att allt ska gå bra, Ashuk är en fantastisk människa!
I går morse gick jag min sedvanliga "långpromenad" runt Gulshan Lake. Det tar drygt en timme om jag går fort. Just nu hålller dom på och anlägger mer gångväg, så till slut kommer det att bli riktigt fint att gå hela sträckan, förut var den här biten bara som en stig vid flodkanten.
När man gått ena sidan av sjön, får man ge sej in och trängas lite med rikshaws och massor av folk, för att komma över till andra sidan. Det är inte så långt och det är bra, för det sköna med den här rundan är faktiskt att man slipper alla plingande rikshaws och tutande bilar.Bitvis ser det ut såhär...det är rätt kul att dom låter träden stå kvar när dom anlägger just promenadvägar.
Nu ska jag strax ge mej iväg till "Pink City", och hämta min klänning. Den ska vara klar idag, men vi får väl se om den är det. Sen ska jag handla lite också. Det blir nog en rikshaw...Kamal är ju på sjukhuset med Jerry och jag blir så j...a svettig av att gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar