onsdag 12 augusti 2009

Onsdag kväll!

Jerry har precis kommit tillbaka från sjukhuset, där han varit för att besöka en nyopererad Ashuk. Nu var han fortfarande lite dimmig, men operationen hade gått bra. Tarmen hade vridit eller veckat sej, och nu är den tillrätta lagd igen. Nu ska väl Ashuk bli bra igen , bara han får vila upp sej någon vecka. Skönt!
Själv åkte jag och hämtade min klänning, om man tar bort lite blommor blev den riktigt fin faktiskt, en perfekt kopia.När jag var på väg hem över Gulshan 2 korsningen blev jag förföljd av en envis man, som bara tjatade och tjatade på mej. Efter en hel evighet blev jag av med honom och äntligen var jag framme vid platsen där alla rikshaws står samlade, dom får nämligen inte köra i korsningen. När jag vinkade efter en rikshaws, jo vem kommer springande, envisa mannen. Jag tror aldrig jag skrikit NEJ så högt på svenska förut, tror ni det hjälpte då...! Nä, just det! Tack och lov hade en rikshaw förare sett min något trängda situation och kom till undsättning, och min lycka kände inga gränser när han dessutom förstod engelska och hittade till road 66. Den rikshaw föraren framstog som en riktig riddare i mina ögon.
Ni får väl själva bedömma om klänningen var värd besväret.

3 kommentarer:

  1. Skönt att det verkar ordna sig med killen(kan ej stava namnet)
    Klänningen ser jätte fin ut och väldigt blommig;-))
    Nu ska jag ladda för mina två sista nätter på kvarnen sedan blir det en "dagare" av mig.
    Var rädda om er
    kram fru W

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du blev "räddad"....blir ju nervös bara av att läsa om det!!!!! Klänningen är ju väldigt somrig och det är ju bra!!!! fast jag har läst om tsunami varning, men ni bor väl ej nära havet eller???? håller tummarna för er kille!!!!! fortsätt lyxa o njut!!!!!kram Mia

    SvaraRadera
  3. Halloj, nu så Marie får du sova alla nätter i fortsättningen och för Mia blir det helt tvärtom.....det händer grejer på Kvarnen. Jag kommer snart o hälsar på!! Mer om jordbävningar i nästa inlägg...... och Dhaka ligger långt från havet, känns bra just nu!
    Stor kram till er!!! Cissi

    SvaraRadera