söndag 9 augusti 2009

Söndag kväll!

I helgen har vi verkligen slappat. På fredagen åkte vi till klubben när vi vaknade. Jerry spelade lite tennis och jag solade och simmade. På eftermiddagen spelade Jerry golf, och för min del blev det manikyr och pedikyr. Riktigt rart, kan jag säga. På kvällen hade vi tröttnat på nordic och istället åkte vi med rikshaw till amerikanska klubben och käkade hamburgare, vad ska man annars käka där. Det var en trevlig klubb där allt var minst dubbelt så stort som på våran, såklart! Lördag morgon tog jag med Jerry på långpromenaden jag brukar gå och sen slappade vi bara, mat på klubben och Jerry tog massage medan jag simmade. Det är helt sjukt så bra vi har det!!
Idag söndag körde Jerry ner till Gulshan 1 market, det är inte särskilt långt, men jag har aldrig varit där. Det är ett komplex i två våningar med en otrolig mängd små butiker, där det finns diverse bråte att handla. Jag hittade faktiskt ett fint tyg, till nästa klänning jag ska beställa av skräddaren (om han får godkänt).

Sen gick vi ner i markplan och in på en gata i ena hörnet. Där hände lite andra grejer än på själva butiksområdet.

I slutet på gatsnutten sålde dom levande hönor, det är egentligen inget ovanligt alls. Man möter ofta människor som bär sin fredagmiddag, vilt kacklande, i bena. Utanför vårt hus t ex står ofta en man med en stor bur och säljer höns. När jag visade intresse för fågelförsäljningen började en man att intressera sej för mej.
Look madame, look! Ja,vad hade han då? Flera tunnor med levande krabbor, då var jag fortfarande stadig på hand och fick en bild, något ljus dock. När jag hade tagit kort och skulle gå, började han igen, look madame look! Och jag tillbaks...då höll han upp en levande sköldpadda ( äter man dom månntro). När jag för tredje gången skulle avlägsna mej.....wait madame, wait, bigger size for you! Ojojoj!
En ännu större sköldpadda, tack och lov! Men vid det här laget hade jag blivit så nervös, så kortet jag försökte ta blev tyvärr inget vidare.....men ett riktigt monster till sköldpadda var det! Som dessutom högg efter mej!
På en marknad i Dhaka behöver man inte vara särskilt länge för att bli helt slut, i varje fall inte jag.
Ha det gott i Sverige...jag har hört att vädret är bra!

2 kommentarer:

  1. Jesus vilka upplevelser:-)
    Jag förstår om ni måste slappa ordentligt mellan varven....för jag blir ju nästan trött av att läsa om era upplevelser.....;-)
    Ta hand omer:-)
    Många kramar Fru W

    SvaraRadera
  2. Halloj fru W! Jag kan ju lugnt säga att jag blev lite svettig. Det var inte bara sköldpaddan som högg, utan jag hade säkert 25 åskådare också...och du vet ju vad jag tycker om för mycket uppmärksamhet. Inte undra på att jag var lite darrig på handen.
    Kram från "banglaupptäckaren" Cissi

    SvaraRadera