onsdag 17 oktober 2012

Trädgårdssightseeing

Nu är det sen eftermiddag i Hongkong och efter ett skönt bad sitter jag nu här i hotellets morgonrock med ett glas rött vin. Hur bra kan man ha det egentligen?!! :))

Dagen har också varit fantastisk! Jag har tagit mej själv på trädgårdssightseeing. Först tänkte jag börja med en kinesisk trädgård, som ligger på fastlandet precis som hotellet. För att ta mej dit var jag tvungen att ta den röda linjen som går över vattnet till Hongkong Island, fast åt fel håll och sen byta linje till den gröna. När jag stod i tunnelbanan kom jag på att dt var bättre att ta den andra trädgården först. Hongkong Botaniska trädgård ligger nämligen i slutet på den röda linjen och då skulle det på vägen tillbaka bli bra mycket enklare att bara sitta kvar några stationer längre och därefter byta till gröna linjen.

Sagt och gjort, botaniska först alltså. Det var en trevlig plats med en zoologisk del. Jag tog massor av kort på små söta apor, men eftersom jag hade fel inställning på kameran blev det inte ett enda kort som blev bra. :(

Vid den kinesiska trädgården, Nan Lian Garden, funkade kameran eller kanske rättare sagt fotografen lite bättre.
Det blev många bilder det!! Jag är en riktig trädgårdsnörd! Gubben kommer nog bli riktigt glad när han slapp följa med på trädgårdstur den här gången! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar