tisdag 9 oktober 2012

En rätt vanlig tisdag i Istanbul

På förmiddagen tog jag en tur till stan för att köpa skor. Faktiskt hittade jag två par svarta nästan direkt. Ett par platta och ett par med lite klack.
För att gå in dom innan vi åker till Hongkong på måndag hade jag det ena paret på mej när jag strök. Skoskav och strykning var ingen vidare kombination, men ska man ha det tråkigt och eländigt en stund är det lika bra att slå på stort.

På eftermiddagen ville min semesterinställda kropp så hemskt gärna sova middag. Istället blev det en rejäl promenad backe upp, trappa ner, backe ner, trappa upp. Och faktiskt fick det i varje fall lite fart på blodomloppet efter alla vattenpipor och kulinariska utsvävningar.
Nu återstår matlagning och middag med gubben innan en rätt vanlig tisdag i Istanbul är slut.

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar