lördag 13 oktober 2012

I found it!! :)

Så härligt att vara på en turkisk marknad. Här kommer en liten bildrapport. Överallt bakades det tunnbröd med olika ingredienser. Det fick bli min lunch.
Modern toa fanns, men jag knep för säkerhets skull.
Shopping, shopping och shoooping.
Nötter köptes spadvis.
Hur kul är det att sälja damstrumpor?
Här kunde man köpa någon slags gummiboll att stoppa i bh:n. Istället för silikon kanske? Kan också nämna att försäljaren skulle ha 10 lira för att jag tog kortet, men tji fick han!
Kokta majskolvar eller färska grönsaker att tillaga själv?
Den här mannen demonstrerade grönsaksskärare, såklart med en cigg i munnen.
Fler tunnbrödsbagare.
Kungen bland alla shoppande kvinnor, försäljaren mitt bland varorna på bordet. Ibland utbryter krig mellan försäljarna om vem som kan skrika högst. Då blir det livat kan jag säga.
Tivoli ingick också...såklart.
Som slutord kan jag säga att en turkisk marknad är väl värt ett besök.

Nu vattenpipa och ett glas rött med gubben på balkongen. Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar