onsdag 31 oktober 2012

Sol!

Här sitter jag och väntar på gubbens återkomst till Istanbul. Han landar inte förrän elva och är här till tolv nångång. Ska göra allt jag kan för att hålla ögonen öppna och då är ju ett litet blogginlägg en helt perfekt sysselsättning.

Igår härjade hemlängtan fortfarande. Jag ryckte upp mej så pass att jag fick lägenheten städad och lite blommor inhandlade. Kannan jag jagade efter i både Asien och Europa blev så fin så med vita rosor i. :)

Imorse spottade jag i nävarna och bestämde mej för att sluta hänga läpp. Jag har hört rykten om ett kvarter med antikaffärer i Aksaray. Efter att ha googlat.....ja, först fick jag använda google translate för att översätta det jag skulle googla till turkiska, så hittade jag en adress som kunde vara den rätta. Det var bara att bege sej med spårvagn mot Aksaray och där hittade jag rätt nästan meddetsamma. Naturligtvis var jag alldeles för tidig och skulle få vänta nästan två timmar på att dom skulle öppna. Och vem orkar det mitt i ingenstans.

Det var nu låååångpromenaden började! Jag tror nog det var dryga kilometern bara ner till vattnet. Sen vet jag inte hur långt det var hem, "mördarbacken" på slutet var i varje fall ovanligt seg.

Men det var det värt! Att sakta promenera längs Marmarasjön och för en stund sätta sej på en bänk för att vila i solen är verkligen inte så tokigt. Särskilt inte sista oktober!
Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar