lördag 20 oktober 2012

Det blev en bra dag!! :)

Vid elva gav vi oss av för att möta upp Magnus vid en bussstation en bit utanför centrala Hongkong. När Magnus anlänt passade vi på att handla lite viktiga förnödenheter, öl och vin, och sen klev vi på en dubbeldäckare för vidare färd mot beachen. Att åka dubbeldäckare på en smal, krokig väg med stup på ena sidan samtidigt som trädgrenar ideligen slog mot bussen rutor var en rätt spännande upplevelse. Efter tio minuters färd kom jag på mej själv med att hålla mej i sätet framför mej på samma sätt som jag håller i mej när jag åker berg och dalbana. Spännande, som sagt!
När vi var framme vid stranden var jag rätt glad att jag inte behövt använda den lilla plastpåse jag alltid har med mej i väskan.

Väl framme vid stranden tog vi vår grill i besittning. Tydligen hyr man en grill med tillhörande sittplatser och frigolitlåda med is. Lådan var herrarna snabba att fylla på. Sen grillades det hela dagen lång!! Som mest var vi nog ett tiotalprsoner runt grillen.
Jag passade också på att bada. Vågorna var helt underbara att bara guppa omkring i.
Vid nio-tiden tog vi buss och tunnelbana tillbaka till hotellet där vi somnade som klubbade sälar efter en helt fantastisk dag. Tack för den Magnus och Cisi!!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar