måndag 1 oktober 2012

Nerresan

Nerresan gick bra fast det var längre än i varje fall jag trodde, hela 35 mil. Med motorväg nästan hela vägen och lite trevliga stopp på vägen gick det ändå snabbt. Här är gubben i samspråk med en mackägare samtidigt som vi får bilen tankad och framrutan tvättad av personalen. Kul har dom!! :)
Dardanellerna var vackert, så här tvingade jag gubben att stanna så jag kunde ta lite kort. Dardanellerna är ett konstigt namn på ett sund som bara är ett. Jag vill hellre ha det till en bergskedja där det finns fler bergstoppar. Men nu får jag ge mej....från och med nu är det ett sund även i mitt huvud.
Sen blev det bilfärja mellan Eceabat och Canakkele, mot Asien och Troja. Hela resan stog gubben och en turk och pratade, gubben på engelska och turken på , ja förstås, bara turkiska. Det är bara min gubbe som kan lyckas hålla igång ett samtal i 20 minuter utan att fatta nått!! Och dessutom ha jättekul! :)
När vi åter stod på fast mark checkade vi in på första bästa hotell vi hittade, Arthurotel, som visade sej vara riktigt bra och skapligt billigt, 280 lira för två nätter.

Efter att ha gjort oss hemmastadda tog vi en liten kvällspromenad i mysiga Canakkale.
Nu måsta jag gå och handla tvättmedel, så jag kan få på en tvättmaskin här. Åter i eftermiddag.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar