tisdag 15 mars 2011

Rykten i Dhaka!

Rapporterna från Japan haglar över oss. Ett rykte började sprida sej bland bengalerna via sms under gårdagen, faktisk har väldigt många bengaler mobiltelefon. Och idag hade vår kock Shobul hört på marknaden att radioaktiviteten från Japan snart kommer till Bangladesh. Många människor här vet för lite om kärnkraften och många vet inte ens hur en världskarta ser ut, och kan därför inte bedömma avståndet till Japan. Ryktet spred panik på vissa ställen, jag kan faktiskt förstå att dom blir oroliga.
Shobul kunde jag lugna och i varje fall vår dagstidning Daily Star har dementerat ryktet idag.
Annars har jag avverkat min morgonträning och varit på shoppingrunda. Vi ska nämligen ha middag hemma ikväll med två av Jerrys kollegor från KappAhl som är på besök. Jag har handlat blommor och vaniljglass till kvällens efterrätt, vilket var rätt onödigt. Shobul hade som vanligt förekommit mej och handlat glass han med. Tur att vaniljglass är gott!! :)
Inte så mycket att surra om än så länge idag, och bara en bild på dagens tema.
Skydd mot radioaktivt regn kanske! Om man nu får skoja om sånt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar