torsdag 17 mars 2011

Dhaka svacka!

Bloggandet är lite dåligt just nu, jag tror att jag hamnat i en riktig dhakasvacka, ett välkänt uttryck i expatskretsar här i Bangla. Man blir trött och helt utled på eländet ibland och just nu är det så det känns.
Jag tror jag längtar hem också. Jag tänker mer än vanligt på dom där hemma och när jag passerar trädgården i parken där dom håller på för fullt vill jag rycka spaden ur handen på dom och gräva jag med. Jag vill baka, laga mat och sköta om mitt hem. Jag längtar efter mitt gamla alldeles vanliga liv!
Tack och lov brukar det gå över efter ett tag, och det är jag helt övertygad om att det gör den här gången också. Det gäller att tänka på allt kul, som händer hela tiden.
Igår t e x var vi på en väldigt trevlig shoppingrunda med lunch på förmiddagen. När vi gick hemåt passerade vi dom här.
Här i Gulshan går det runt en man med en låda på magen, och han säljer inte korv!? Han petar öronen på folk! På parkbänkar och lite överallt där det finns nånstans att sitta. Om ni undrar över det oranga skägget ska jag förklara. Gråhåriga människor använder henna för att färga håret. Som om det skulle vara snyggare?!

Nästa helg ska vi också göra vårt livs resa. Jerry, Elin, Babbi och jag ska åka till Bhutan!! Ett litet land väldigt nära Bangladesh, jag tror det bara tar en timme att flyga dit från Dhaka. Bhutan begränsar sin turism och släpper bara in runt 30 000 besökare varje år. Visumet är väldigt dyrt och betalas per dygn, men vi tyckte att det var värt pengarna. Nu eller aldrig, liksom!!
Så vad har jag egentligen att klaga på? Kanske skulle gå och färga håret med henna för att liva upp tillvaron lite?! ;)
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Låter som en spännande resa och den finns också med i våran planering. Ska bli spännande att höra om din upplevelse och om du har några tips!
    Blir det besök på The Tiger's Nest?

    Trevlig resa!

    SvaraRadera
  2. Vad du gör, ingen Henna!
    Maken

    SvaraRadera
  3. Än så länge har vi inte fått något schema över vår vistelse. Ingår inte Tiger´s Nest ska vi försöka ändra det! Ett besök där vore helt fantastiskt! :)

    SvaraRadera