söndag 29 augusti 2010

Godmorgon!

I Sverige är kl kvart över sex nu. Här är den strax efter tio och jag har för en stund sen återkommit från en rejält svettig morgonpromenad.
Helgen har varit strålande bra och kanske lite påfrestande också. I lördags var det heldag med yogan. En del grejor vi skulle göra avskyr jag verkligen. Gå upp inför hela gruppen, utföra en yogaövning som ökar självkänslan och sen sjunga dansa eller som jag spela miss universum på catwalken. Sen skulle vi prata i en liten grupp tio minuter om oss själva på engelska. Jag som inte ens kan säga en hel mening på svenska när jag blir nervös. Det värsta är väl egentligen att jag visste precis vad som skulle hända och ändå utsatte jag mej för det. Men så är det här i livet, ibland måste man övervinna sej själv.
Igår hade jag i varje fall fått nog av självplågeri och struntade i dom två sista timmarna med yogan. Istället blev det fotmassage, middag på klubben och några glas vin tillsammans med familjen och nyanlända Barbara. Trevligt att äntligen få träffa Jerry och Elins nya arbetskamrat från Sverige.
Nä, nu ska jag lägga mej på sängen och läsa en stund medan Shobul fixar lunchen. Det blir pizza idag...mums.

1 kommentar: