onsdag 1 september 2010

Dags för uppdatering...

...som inte alls blev som jag tänkt mej.
Idag på eftermiddagen tog jag en lång promenad medan Elin och vår kock Shobul var ensammma hemma. Efter många missade samtal hörde jag telefonen. Det var Elin som talade om att Shobul börjat kräkas och sedan tuppat av. Jerry åkte från jobbet och jag sprang hemåt för att nå en plats där jag kunde få tag på en rikshaw medan duktiga Elin höll ställningarna och pysslade om Shobul så gott det gick.
Nu är Jerry och vår chaufför med Shobul på lassarettet. Först åkte dom till ett Medical center där det konstaterades att han förmodligen haft en hjärtinfarkt och behöver sjukhusvård. Nu befinner dom sej på "vårt" sjukhus för att skriva in Shobul där.
Nu kan vi bara hålla tummarna och hoppas att han blir bra igen!!! Kan också konstatera att vår Elin var riktigt duktig och klarade upp situationen perfekt!! En blivande sjuksköterska månne.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar