fredag 3 september 2010

Godmorgon Sverige!

Igår blev då en riktig festdag. Först lunch hos Barbara. Hennes maid hade slagit till stort och lagat lunch med fyra olika rätter.....mums. Sen spa för Elin och mej med varm oljemassage och tvätt av håret. Jag slog till stort och gjorde en manikyr också. Sen hade vi planerat att åka till Westin på en fördrink innan middagen, men som tur var ringde jag och frågade om dom serverade alkohol. Vilken jäkla fråga, men i ett muslimskt land under ramadan är den helt berättigad, och jag vill inte uppleva det som hände Elin och mej sist vi var där. "Apelsinjuice och coke"! Vem vill ha det och dessutom betala skjortan för det! Nehe, en gång räcker! Hursomhelst blev svaret nej så det blev en fördrink hemma hos oss istället.
Sen började den stora jakten på ett bra matställe. På Germanclub fick vi korgen, även fast Jerry gjorde vad han kunde för att låta som en tysk :). På Dutchclub kom vi inte eller in. Fick nästan den där känslan av att vara ung och inte riktigt ha åldern inne för krogen än. Snopet, liksom.
Till slut blev det middag på en Nordkoreansk restaurang efter att ha gjort några varv i Banani för att hitta rätt. Var väl så där med koreansk karoke på övervåningen och mat som var jättestark. Dom andra tyckte det var gott, men jag vet ju vad som händer mej när jag äter för starkt. Kräks, helt enkelt!
Annars mår Shobul som en prins på lassarettet, Jerry har nyss pratat med honom. (Vi kom aldrig dit igår för Jerry hade för mycket att göra på jobbet.) Imorgon kommer han att skrivas ut......som ny. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar