tisdag 14 september 2010

Bali är fantastiskt!

Vi stannade på stranden vid hotellet hela veckan. Vågorna var enorma! Det gällde att hålla hårt i brallorna....kom jag på! ;)
Jerry provade på att surfa och hade säkert (tror han själv i varje fall ;)) blivit riktigt duktig om han inte hade fått en inflammation i örat av allt saltvatten. Det blev till att tillkalla hotelldoktorn, som löste problemet med lite gröna och blå piller samt en ordination om att undvika saltvatten i örona ett tag framöver.

Bali kommer att gå till historien som den plats där jag lärde mej dricka öl. Det inhemska vinet som nästan var det enda som gick att få tag på var nämligen inget vidare. Vet inte om Jerry är särskilt glad för det!??

På kvällen fanns det otroligt mycket att välja på. Trevliga pubar för en fördrink, restauranger med otroligt god mat och nattklubbar för dom som orkar. (Elin har bestämt att återvända till Bali med lite yngre sällskap).
Ville man inte ta taxi hem fanns det hur många moppar som helst med förare att välja på. Var lite tveksam först, men efter första turen ville jag bara ha mer.
Sen var det ju det här med transshowen.
Vi lyckades då glida in på en bar där det var show, sju stycken transvestiteter bjöd på "underhållningen". Jösses, jag har aldrig varit med om nått liknande. Dom "minglade" runt bland publiken och gjorde vad dom ville med oss. Jag har då aldrig varit så rädd i hela mitt liv och Jerry som inte är så stor annars lyckades försvinna till nästa ingenting.



Störst jubel och mest applåder blev dt när alla insåg att showen var slut och vi faktiskt hade överlevt.....med äran i behåll.
Transor ska jag passa mej väldigt noga för i fortsättningen!!!! ;)
Dom är verkligen inte att leka med!!

2 kommentarer:

  1. Hej hej hallå!!!!
    verkar som det inte gått någon nöd på er....;-)
    Här hemma är det mest regn och rusk vilja säga så avundsjuk på att vara i sol och värme det är jag ju inte alls.....;-)
    Ta hand om er ;-9
    Kramar från Fru W

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha! Jag skulle vilja se er där! Ser framför mig hur hela familjen kryper in under ett bord! /H

    SvaraRadera