onsdag 29 september 2010

Cermoni på centret

I förra veckan fick jag in inbjudan till avslutningen på träningscentret. Egentligen var det sari som klädkod. Jag hoppade, men Elin använde sin nya. Hon var så fin så.

Vi blev bjudna på banglamat. Ris, grönsaker, en traditionell banglafisk som kallas hilsha på engelska (stavar som det låter) och en kycklingrätt. Dom frågade mej om maten var god för jag bara satt och petade i den. Det var bara det att jag inte är riktigt van vid att äta med fingrarna. Efter stort stohej fick Elin och jag varsin sked!! Maten var faktiskt helt ok, men som vanligt väldigt stark.

Efter maten bjöd några av eleverna på sång. Jag satt och förundrades över att alla dessa tjejer kommer från slummen i närheten. Dom var så fina!

Nu ska allihop ut och göra praktik i tre månader på en fabrik. Efter det kommer en ny cermoni hållas på skolan där intyg kommer att delas ut till dom som klarat kursen.

Om två veckor kommer ett nytt gäng på 15 personer till centret. Tänk vad man kan göra för att hjälpa.
Jag är så stolt över Elin!!

2 kommentarer:

  1. Hallåj Vännene!!!
    Förstår att du är en mycket stolt mamma ;-)))
    Så kul och spännande att läsa om allt ;-)

    Många kramar Fru W

    SvaraRadera
  2. Ja!! Ungar är härliga! I alla fall för det mesta ;)!
    Kul att du gillar läsningen! Vi får träffas o prata lite skit när jag kommer hem i början på december.
    Hälsa familjen o ha det gott!!
    KRAM

    SvaraRadera