söndag 5 september 2010

Packning pågår!

Efter ett vattengympa pass är det nu lite att styra och ställa med för ikväll drar vi till Bali för en vecka. Ska bli väldigt trevligt!!
Först idag är det mycket som ska hinnas med. Vi ska till ambassaden och lämna våra röster, och jag har bestämt mej för att gå till järnvägen för att få lite bilder (kom aldrig iväg igår) och sen måste jag ju dessutom stryka, vattna blommor m.m. Jag saknar Shobul!
Vi var förresten på sjukhuset igår och löste ut honom...det kändes faktiskt så. Först fick vi åka till avdelningen där han legat för att få räkningen, och medan Shobul fick stanna kvar som "gisslan" åkte vi några våningar upp för att göra rätt för oss. Där vid kassan höll Jerry på att få ett riktigt "banglabryt", t o m jag blev irreterad. Det tog tid med vår räkning och redan från början var dom nonchelanta och inte särskilt trevliga. Det som fick måttet rågat var två banglabimbos som gled fram till disken med sina Cucciväskor (äkta vara) i högsta hugg och började ställa frågor om sin räkning, trängde sej alltså. Jorå dom fick svar och blev så trevligt bemötta så, ända till Jerry frästa ifrån så både bimbos och kassapersonal blev lite darriga i benen. Heja maken!!
Hursomhelst fick vi efter många om och men ut Shobul och kunde skjutsa hem honom och hans fru i vår bil, samtidigt som sonen och dotterns man fick ta rikshaw eftersom dom inte fick plats i bilen. Det var så kul att få träffa Shobuls familj. Alla var fantastiskt vänliga och väldigt tacksamma!!
Nu är det snart Bali som gäller. Jag tar med sladden till kameran så kanske det kan bli ett inlägg från nått internetcafé annars ses vi i nästa vecka.
Ha det gott alla!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hallåj vännen!!!

    Jösses vad det händer saker i dit liv ......;-)
    Här i oxelösund går det sin gilla gång....med skola jobb och skjutsa och hämta ungar...;-)
    Gick av i morse och är nu LYXHUSTRU i 9 dagar.....;-) Inte lika lyxigt som dig kke men.....dock ledig från vanliga jobbet......
    Ha nu en jätte skön semester på otäcka Bali!!!!!Tänk inte på oss hemma i ruskiga svedala...;-)
    Du får ta en paraplydrink och skåla med mig jag önskar min en Pina colada elle en strawberry daquri(hmhm stavningen kan man nog tala tyst om.....)
    Massor av kramar till Dig och Fam
    //Fru W

    SvaraRadera