lördag 18 september 2010

Helg!

Helgen i Dhaka har mest bestått av sol och bad på klubben, spa, god mat med vin till och väldigt trevligt sällskap. Såååå gott!!
Samtidigt som jag läser i Daily Star om att antraxepedemin i Bangladesh sprider sej, jordbävning hotar och hälften av alla människor jag möter på gatan lever i en verklighet där mat för dagen och rent vatten är det enda som betyder nått.
Jag läser samtidigt i svensk press att någon gjort slut på en miljonvinst på kokain och silikonbröst. Jag läser om det svenska valet där partierna gör vad dom kan för att få poäng genom att smutskasta varandra, medan vi väljare faktiskt glömmer att vi kan välja.....det är inte alla förunnat.
Det är så stora skillnader och oupphörligen och om igen häpnar jag........Bangladesh och Sverige? Mars eller Månen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar