måndag 20 september 2010

Tungt!

Idag vaknade Jerry med ögoninflammation, så det blev ytterligare en tur till Apollo för att få mer medecin. Nu vet jag i varje fall hur det fungerar där om vi behöver dit igen. :)
Både Jerry och Elin är hemma från jobbet för att inte smitta fler. Så här sitter vi nu och hänger med bara en massa skräp på TV att titta på. En fördel är att Shobul är tillbaka, så vi har fått mumsig frukost och god lunch. Nu håller han på att göra en banankaka till eftermiddagskaffet.
Sen blir det lite besök på eftermiddagen. Elin har bokat en banglalärare två timmar i veckan. Första lektionen hemma hos oss börjar om en timme. Jag tror Elin är lite nervös för hur det ska bli.
Mer besök är dessa eviga ac-reperatörer som springer här. Till Elins rum fick vi beställa en ny AC. Den levererades och monterades för dryga veckan sen. Vi upptäckte rätt snart att kontrollen för att reglera temperaturen m.m inte funkade så Jerry bad personalen att ringa och klaga. Ac:n blev redan dagen efter nedmonterad igen och delar av den forslades iväg till en verkstad. Efter mycket om och men kom dom på förmiddagen idag för att sätta ihop allt igen. När Jerry och jag varit hemma från sjukhuset en halvtimme kom dom ut till mej och sa. "Now working, madame!" Oh, så bra! Men som tur är har jag lärt mej att dubbelkolla allt och får därför tag i fjärrkontrollen för att testa. Och den funkar ju inte! Förstås. Reperatörerna tittar på mej, som att "jaha, var det deeen som var trasig?" Mycket tid och stort tålamod får man ha i Bangladesh!!
Hursomhelst har nu en annan "ingenjör" tillkallats. En fjärrkontroll ingenjör kanske?? Någon gång på eftermiddagen skulle han dyka upp, så får vi se hur det går den här gången....
Nä, nu måste jag ha lite luft. Ut på prommis innan jag drabbas av ett riktigt banglabryt!! Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar