torsdag 23 september 2010

Fest i sjukstugan!

Yes, Elin vaknade imorse och kände sej mycket bättre. Jerry har fortfarande feber, men känner sej också piggare. Vad kan göra en lyxhustru gladare, så glad att dt blev ett glas vin till middagen som bestod av fläskstek och potatis. Rödvinssås blev det också till efter jag korkat upp.
Eftersom kocken, tillika städhjälpen är tillfället ur balans gav jag mej ut på jakt efter en riktigt mopphink och hittade en till slut med en sån där korg i där man kan vrida ur moppen till och med. Väldigt ovanligt i Bangla, här använder man annars händerna.
Hinken med mopp kostade 750 th, 75 kr och det är VÄLDIGT dyrt. Men så var det också en riktig de Lux variant. Någon hade faktiskt skrivit med spritpenna på hinken "de LUX", och då vet man att dt verkligen är heta grejer i Bangla! Den hade faktiskt hjul också upptäckte jag när jag skulle använda den.
Hur som helst väckte jag många goa skratt på vägen hem. Vit madame med skurhink!! Jag tror inte Gulshan sett nått roligare.......verkade det som i varje fall.
Tog också ett enda kort på hemvägen på en rakstuga vid Avenuen. Killen ville ha betalt för kortet, men efter att ha vräkt ur mej på engelska att han skulle bara vara himla glad för han fick vara med på bild, och dessutom fått det översatt, blev han tyst medan alla andra gapskrattade. (Vad han som blev rakad tänkte på vill jag inte veta!!)
Madame!? Jo, hon tog sin skurhink och gick hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar