söndag 26 september 2010

Fototriss del 110. I luften

I luften i Dhaka finns allt möjligt.
Slitna och trasiga banderoller.

Luftföroreningar. Så pass at det svider i ögonen om man är ute för länge runt dom stora vägarna.

Och naturligtvis luftlednigar som ibland, men bara ibland leder ström. Kanske inte så konstigt att vi har många strömavbrott varje dag.

Det var mitt bidrag till veckans triss. Inte så fina bilder kanske, men förhoppnigsvis annorlunda.
Vill ni se fler bilder på temat "I luften" klicka här. Och till er som följer bloggen vill jag bara säga att inlägget från vårt besök hos fadderbarnet kommer imorgon. Nu är jag nämligen såååå trött! Det har varit en lång dag....

6 kommentarer:

  1. Sista bilden är en vinnare utan tvekan! Tänkvärd triss!

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Bilder behöver ju inte alltid bara visa det fina (jag har själv lite lokala luftföroreningar med i en av mina). Dina är verkligen annorlunda.
    Jag blir alltid fascinerad av den där typen av elledningar. Det ser ut som det är rena anarkin när man ska koppla in sig på det nätet.

    SvaraRadera
  3. Ja nog var den annorlunda din triss men klart intressant, ja du råttboet på bild tre skulle väl inte få förekomma här så det blir vår favorit;-)
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  4. Halloj fotovänner!
    Tack för era kommentarer.
    Sista blev den mest omtyckta i min "skräptriss". Jag tänkte först lägga ut tre liknande, för jag har ett gäng, men det får bli en annan gång.
    Ses nästa vecka!

    SvaraRadera
  5. Definitivt ovanliga och sevärda bilder. Stor röra i första och sista, det börjar bli trångt i luften.

    SvaraRadera
  6. Ovanliga och viktiga. Bra att se sanningen i vitögat, så att säga

    min är här

    SvaraRadera