onsdag 25 augusti 2010

Onsdag!

Familjen snorar vidare, men är ändå piggare. Elin har dötråkigt, så jag fick "offra" mej och spela monopol idag. Inget vanligt monopol utan en rosa flickvariant med shoppingcenter och butiker istället för hotell och hus. (Inköpt i Bangla om nån undrar). Spelpjäserna är handväska, solbrillor, skateboard m.m, som man kan sätta ihop till ett berlockarmband när man inte spelar......så coolt!! ;)

Snorpappret tog slut, så istället för att skicka ut Shobul igen tog jag själv en rikshaw ner tll cirkeln. Jag skulle också försöka få tag på några bra dvd:s bla Karate Kid. Jag har redan köpt den en gång, men med kinesisk text. Elin och jag såg den ändå. Nog för att dom pratade mer och mer kinesiska ju längre filmen led, men Elin och jag är ju såååå smarta så vi kunde gissa oss till handlingen ändå. Jag fick tag i den med engelsk text idag, så då kan vi se den igen. Jag är nämligen barnsligt förtjust i såna där filmer!
Kaos rådde i cirkeln. Antalet tiggare var större än vanligt säkert pga ramadan. Jag fick en puckelryggig rikshawförare efter mej, som var envis som 17. Rätt som det var mötte jag en stor grupp tjejer som trängde sej fram för att tigga av mej, vilket resulterade i att rikshawföraren putade undan en tjej, som i sin tur gav honom en smocka. Det är inte bara vädret som är hett i Dhaka.
Va som hände sen har jag ingen aning om....jag flydde (slag)fältet!
Rädda sej den som kan!!

2 kommentarer:

  1. Hej Vännen!
    Ja du vad gör man inte för sina barn.......;-)
    Klart att Pink lady måste spela ett pink spel....;-)
    Och resa till Bali vem vill det....när det börjar bli så mysigt hemma i svedala....regn och rusk mest hela tiden det vill man ju inte gå miste om eller??????;-)
    Förresten måste bara meddela att Fam Hjelm har utökats med en liten Svea ;-) Hon kom i tisdags eller möjligen onsdags....;-)
    Många ruggiga kramar från Fru W

    SvaraRadera
  2. Halloj där!
    Hörde att ni har ett hiskeligt tråkigt väder där hemma. Jag är inte alls avundsjuk....
    Just nu är det rätt gott att ha ett helt år av "sommar" framför sej!
    Tänk en Svea, vilket mysigt namn!! Hälsa och gratulera från mej!!
    Stor svettig kram från Bangla! :)

    SvaraRadera