söndag 8 augusti 2010

Söndagen 8 augusti.

Efter en riktig slapparhelg i Mariefred känner jag mej nu som pånyttfödd. Vi har verkligen haft det riktigt bra. Det enda som inte var så kul var att det regnade hela lördagen, men vädret rår man inte över. Istället får man anpassa sej så gott det går och tex bädda ner sej med en god bok, lite choklad och ett glas vin på nattduksbordet. Lyx och avslappning!!
Nu har jag bara fem dagar kvar i Sverige för den här gången. Mycket att göra och många att träffa! Imorgon ska vi börja med att ta ihjäl alla våra fiskar i dammen. Det kommer nog inte bli så kul även fast både Jerry och jag fiskat en del och tagit ihjäl större fiskar än så. Men dom här är ju faktiskt våra husdjur!
Sen ska det firas födelsedag m.m, m.m. Bra är det att vi köpt en laddningssladd till Jerrys laptop, så nu kan jag använda den att blogga på. Den är väldigt besvärlig för den är inte svensk och saknar därmed alla bokstäver med prickar över. Dom är väl gömda under andra tangenter, så i början var det ett elände att hitta rätt. Som tur är har jag rätt lätt för att lära så nu prickar jag oftast rätt på första försöket.
Nu blir det inga bilder från Mariefred idag, istället lägger jag ut en bild på en stor orm som skrämt våra grannar rejält vid några tillfällen. Själv fick jag se den i torsdags när jag kom med bilen utan kamera förstås. Hem och hämta kameran och tillbaks i rasande fart på cykeln. Den var kvar så jag hann få några bilder......med teleobjektivet kan tilläggas. Hua....om ormar tycker jag inte!

2 kommentarer:

  1. uuuuh hemskt med ormar! Modig du är som fotar den (även om det var med ett superobjektiv)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gick inte nära kan jag säga. Eländet var tjock som en boaorm!
    Hoppas du har det bra i Sverige!

    SvaraRadera