tisdag 17 augusti 2010

Kackerlackor!


Igår mötte jag en kackerlacka i vårt gästrum som numera är Shobuls strykrum. Elin var snabb att hämta insektssprayen när mamma gav till ett illvrål. Det gick åt en halv flaska innan krypet slutade röra på sej. När Elin och jag äntligen trodde att vi fått ihjäl den skulle han vägas, mätas (den var STOR) och fotograferas. Jag lyckades försiktigt pillra upp honom på ett pappersark och när jag började vända på honom för att han skulle visa sin vackraste sida för kameran började otäckstyget att sprattla igen. Upp med ett fönster och ut med pappret och odjuret fort som attan. Kan bara konstatera att kackerlackor är odödliga! Om man inte trampar på dom förstås, men det kraschar så otäckt.
Vad herrn i huset gjorde? Jo, han satt vid datorn och bara flinade åt oss. Eller hur!!?
Annars igår gav jag mej ut på shoppingtur. Handlade schampoo och så. Lyckades också efter två timmar hitta ett nytt askfat till Jerry. Det gamla har rostat sönder alldeles. Han blev inte så där jätte glad....
.....kan inte förstå det.
Försökte mej också på att köpa kuvert i en bokhandel.
-Do you have evelopment?
-What?
-Mmmmmm?!
Det slutade med att jag fick rita ett kuvert för att förklara vad jag menade. Diverse kunder och personal engagerade sej i min lilla rebus och den kund som till slut kom på vad jag menade möttes av hurrarop och ryggdunkningar. Och hade dom några kuvert!! Inte då!!
Nu vet jag i varje fall att kuvert heter envelope, och att evelopment bara är ett halvt ord och egentligen skulle vara development som betyder bebyggelse. Och det hade dom inte heller!!
Så kan det gå...

4 kommentarer:

  1. Hallåj Vännen !!!!
    Skönt att läsa att det händer lite små grejer där borta får mig att dra på smilebanden ordentligt;-)))))))Och askoppen till Jerry var ju jätte fin kan inte förstå att han inte gillade den......dn ser ju ur fin ut ;-))))
    Hälsa hela familjen bangla ;-)
    Kramizar Fru W

    SvaraRadera
  2. Halloj!!
    Hur går det med rösten? Är du på bättringsvägen?!
    Jag tycket också att askkoppen verkligen var jätteläcker! Den ska jag ta med till Sverige när vi flyttar hem!! ;)
    STOR KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Hallo bruden, kul att se att det går framåt. Kackerlackorna får du lätt bukt med genom att använda rödcederolja, du borde kunna finna det hos någon handlare, annars går det ju att beställa härifrån (www.rodceder.se) kram / Mia

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset!! Ska kolla om det finns här nere annars får jag skicka Shobul efter dom. ;)
    Kram

    SvaraRadera