torsdag 26 augusti 2010

Mycket att se fram emot....

En ny dag, och ensam igen. Både Elin och Jerry är på jobbet idag, skönt att dom är bättre så jag får ha datorn ifred igen ;).
Den här veckan i Dhaka har verkligen gått fort. Jag har yogat varje kväll och så har jag ägnat mycket tid åt mitt frivillig arbete på klubben som "1:e bibliotikarie". Det var kaos bland böckerna, så det har tagit mej några timmar att få ordning. Nu tror jag att det kommer att fungera smidigt i fortsättning med en låda att lämna nya och återlämnade böcker i, så att jag själv eller någon annan vänlig själ kan sätta tillbaks dom på rätt plats. Inte i bokstavsordning utan på klubbens "bibbla" nöjer vi oss med att sortera efter språk.
Sen har det hänt flera andra roliga saker. Resan till Bali är bokad. Vi flyger härifrån natten till den 7:e september för att tillbringa en vecka på Kuta Beach. Kommer att bli fantastiskt!
Vi har också fått besked från Planinternational att vi kan besöka vårt fadderbarn i hans by söndagen 26 september. Vi kommer att åka med deras bil och en guide. Det ska bli väldigt intressant och när jag kontaktar dom en vecka innan besöket ska jag försöka få dom att ordna ett besök inte bara hos fadderbarnets familj utan också i hans skola. Ska också kolla upp om dom har någon idé om vad vi kan ta med oss. För att inte skapa svartsjuka vill dom helst att alla barn ska ha nytta av gåvorna, så kanske några fotbollar till grabbarna och hopprep till tjejerna. Ska bli spännande!
Så mycket att se fram emot......

Far och son tvättar rikshawn.
Äsch, när jag skulle publicera det här inlägget upptäckte jag att det förra låg kvar som utkast. Aja.....bättre sent än aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar