tisdag 3 augusti 2010

Datorpaj!

Här kommer ett snabbt inlägg från Hannas laptop. Vår egen dator har brakat ihop och låter som en sirén så fort vi sätter på den. Den har bråkat länge, men efter Jerrys försök att fixa den med flytande rengöringsmedel och superlim har den gett upp helt.
Jag vågar inte orda allt för mycket om det eftersom jag själv lyckades fixa väck kofångaren på bilen häromdagen. Det är nog tur att vi ska tillbaka till bangla snart där vi har proffs till hjälp med det mesta. ;)
Annars händer det lite av varje. Sista natten är jobbad, så nu kan jag titulera mej lyxhustru igen. Vi har varit på några trevliga middagar och nu vi precis sagt hejdå till några av våra allra bästa kompisar Tobbe och Marika. Dom kom med husbilen igår, för att övernatta. Vi har haft jättekul, som vanligt när vi träffas.
Sen har Jerry och jag planerat för att åka till Göteborg några dagar. Vi skulle ha åkt tidigt imorgonbitti för att Jerry skulle hinna fram till ett möte på huvudkontoret. Sen hade vi tänkt kosta på oss en god middag med övernattning på hotell. Allt var klart när mötet plötsligt sköts upp till nästa vecka. Kul, kul!!
Det blev till att boka om till en långhelg på Gripsholms värdshus i Mariefred istället. Ett byte jag kommer att kunna leva med.....absolut!!
Nu ska jag skicka laptopen vidare. Det är många som vill använda den när Hanna är på besök. Får se om jag kan få låna den igen efter helgen för ett nytt inlägg.
Våran stationära dator är nog bara att begrava är jag rädd för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar