söndag 15 augusti 2010

Första dagen!

Det var en väldigt trevlig middag igår på klubben. Vi tog rikshaw, så jag fick provåka Imans nya. Den var jättefin och inte så skumpig som den andra.
Det kändes konstigt att säga hejdå till Malin, hon har ju liksom alltid varit här. Jag hoppas hon kommer att få det bra i Sverige.
När vi kom hem vid elva-tiden kröp vi i säng rätt snart, men det var fullkomligt omöjligt för mej att somna. Fyra såg jag på klockan sista gången. Jag tror det var en kombination av för mycket sömn, tidsomställningen plus att en grävskopa var igång på gatan utanför hela natten.
Det var "så kul" att gå upp halv åtta och träffa vår nye "butler", jag ville gärna bli presenterad av Jerry. Jag tror inte jag var till min fördel precis.
Skönt var det i varje fall att sätta sej vid dukat bord och äta en god frukost med omelett, rostat bröd, fruktsallad och kaffe. Innan jag gick iväg på min promenad kom han fram och frågade vad vi ville ha till lunch och middag. Jag tog genast ett beslut att låta honom bestämma för det mesta. Det är nästan bäst av allt....att slippa planera maten. Efter att ha handlat håller han just nu på med lunchen och det luktar ljuvligt. Jo ni, den killen och jag kommer nog att bli riktigt goda vänner!!
Sen tog jag min sedvanliga morgonpromenad för att säga hej till Dhaka igen. Det är ändå mer tropiskt än jag minns det. Regnperioden gör att hela Dhaka känns som fjärilsmuseet i Hagaparken, om det är någon som varit där. Varmt och klibbigt!! Det blev ändå en härlig promenad när jag väl tagit mej ut. Vår gata är nämligen under renovering så helst skulle man ha gummistövlar på sej den första biten.



På eftermiddagen kommer det att bli en kort tur till klubben för att betala räkningen. Sen får det nog bli en tidig kväll, kanske orkar vi se ett avsnitt av "På solsidan". Men bara KANSKE!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hoppas allt är bra och att ni känner er någorlunda utvilade efter semestern i Sverige, det kan ju behövas när man väl är på plats i Dhaka igen hehe...
    Själv gör jag min första dag på huvudkontoret idag, kändes liite konstigt i morse men man kommer snabbt in i det. Hade dock gärna kommit tillbaka till Dhaka igen, men vi får väl se hur det blir med det.
    Hälsa familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Pigga är vi efter att ha återhämtat oss efter flygresan. Nu är det bara att ge sej i kast med myllret igen! Vi håller ögonen öppna efter dej i Dhaka!
    Ha det gott i Sverige!
    Kram

    SvaraRadera