måndag 16 augusti 2010

Godis är gott!

Nu så känner jag mej som ett med Dhaka igen. Det tog inte så lång tid att komma in i det igen. Det märks att vi varit i Sverige i varje fall och fått dålig vanor. Igår, redan efter två dygn drabbade det stora godissuget oss. Vi har köpt med oss drakar och en stor påse lösgodis till Jerrys chaffis Kamal och hans familj vilket ledde fram till den här diskussionen:
-Men han vet ju inte om att han ska få lösgodis, sa Jerry.
-Nä, just det kom det snabbt från Elin. Vi äter upp den!
Efter fem minuter, dreglandes över godispåsen, sa jag.
- Nä, vi kan väl inte äta upp ungarnas godis, eller?!
-Ja, men jag då är inte jag ett barn kanske, sa Elin!? Det uttalandet ska jag påminna henne om nästa gång hon ska på fest. :)
Imorse tog Jerry i varje fall med sej både drakarna och godispåsen till Kamal. En kväll till hade vi nog inte klarat att stå emot!

Annars kunde vi gjort som bengalerna, dragit ett täcke över huvet när vi åt upp godiset. Här pågår ramadan ( den muslimska fastan) just nu. Dom få "tebodar" som är öppna är täckta med pressenningar och tygstycken av alla de slag. Det är väl kanske för dom som äter inte ska fresta dom som fastar.
Tur att vår härliga butler är kristen. Skulle inte vara så kul att sitta och äta mat som han lagat när han inte får äta själv. Några ord om maten igår innan jag slutar för idag. Alldeles lagom starka räkor med ris och kokta grönsaker till lunch. Till middag blev det fläskfilé med potatis, rödvinssås och en färsk sallad till.
Hur vi kunde bli sugna på godis har jag ingen aning om!? ;)

2 kommentarer:

  1. Ja hur kunde ni bli sugna på godis när ni har Shobul :)(vet ej hur hans namn stavas...)

    SvaraRadera
  2. Jo du, han är verkligen fantastisk! Har precis ätit en av hans fiskrätter till middag....mums!!!

    SvaraRadera