tisdag 12 februari 2013

Vårväder i Istanbul

Redan i förra veckan såg jag att primulorna börjat komma till Istanbul. Både i rabatter och blomlådor har jag sett de färgglada vårblommorna och jag bara ville ha, jag med!! Jag har vandrat gata upp och gata ner och letat både här och där i Istanbul och inte hittat några.

Idag tog jag i varje fall itu med att städa balkongen och gjorde i ordning vår nya bänk som vi fått köpa av vår svenska granne, som snart flyttar hem. Det blev så himla fint och jag blev ännu mer sugen på att handla lite vårblommor till krukorna. Ännu en tur alltså, runt och runt i kvarteren. När jag var på väg in igen bestämde jag mej för att gå till blomsteraffären snett över gatan, förmodligen det enda stället jag inte varit på för att dom är sååå dyra. Och vad hade dom där?! Jo, primulor i massor för 12 kronor styck!! Hehe :)

Sju stycken shoppade jag och det blev så fint så! Ett nytt läshörn har jag också hittat i soffan på balkongen. Nu hoppas jag bara att vintern är slut och våren är här för att stanna!!
Vårkram från Istanbul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar