fredag 15 februari 2013

Det man inte har i huvudet.......

Hoppas ni hade en trevlig dag igår. Gubben och jag hade det toppen när han äntligen kom hem. Trafiken var förskräcklig och redan dryga halvtimmen sen tog gubben beslutet och kliva ur sin stillastående dolmus och gå hem istället.

Hemma väntade jag med tre rätters middag. Först blev det en liten räksnitt med vitt vin. När vi drack ur glasen hjälptes vi åt att laga varmrätten, oxfilé med pasta och gorgonzolasås. Rödvinet räckte även till efterrätten som blev tobleroneparfait med jordgubbsspegel, gjord på färska jordgubbar från Antalya. Mums, jag verkligen älskar tobleroneparfait.


Idag har det spöregnat och varit kallt hela dagen. Jag har inte fått så mycket gjort. På morgonen städade jag upp lite inför helgen och sen begav jag mej mot konsulatet för att hämta Sweabiljetter till ett evenemang ikväll. På vägen hem var jag först inne på en liten butik och köpte lite nötter. Närmre hem gick jag in i vår vanliga affär och handlade lite vin och öl. Mycket hade jag i korgen när jag skulle betala och nötterna jag köpt tidigare ställde jag ifrån mej på glassboxen vid kassan. Glad i hågen traskar jag hem med alla tunga kassar och min plan är att inte gå ut nått mer idag.

I hissen kommer jag på att nöttern står kvar på glassboxen. In med kassarna och tillbaka till affären och där står mina nötter precis där jag ställt dem. :) Samtidigt som jag hittar nötterna upptäcker jag att jag förmodligen tappat en 20 någonstans, det fattades nämligen en som jag var alldeles säker på att jag stoppat i fickan. Den hittade jag på vägen hem i hissen. När jag tagit av mej ytterkläderna kom jag på att jag glömt det viktigast, maskindiskmedel, som varit slut sen igår. Jaha, på med kläderna igen och iväg...sen blev det äntligen lugnt! :)

Nu är det fredagsmys som gäller och jag fick ju i varje fall eftermiddagen att gå. Ha en bra helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar