måndag 25 februari 2013

Ny vecka

Nu är det måndag igen efter en trevlig helg. När gubben väl vaknat i lördags dök även vår svenske granne upp för att spela backgammon och plump en sista gång innan han lämnar Istanbul för Sverige. Det gick så där med spelet, men annars hade vi väldigt trevligt.

Vid middagen på Kasabim stötte vi ihop med våra andra grannar och en ny bekantskap som anlände till Istanbul för dryga månaden sen. Vi hade så trevligt vid maten så ett beslut togs för en fortsättning på en pub i Peraområdet. Efter en kort taxitur slog vi oss ner på puben med öl och vin och hade helt enkelt fortsatt trevligt. Vi tjejer gav oss lite tidigare än herrarna och delade på en taxi hem, jag var väl hemma strax efter två rätt trött både här och där. Vid halv fem-tiden dök gubben upp och det vet jag eftersom han inte hade några nycklar med sej så jag fick öppna åt honom. Då hade gubben lite tur att han varit borta hela veckan och att käre hustrun mest blev glad att se honom. ;)

På söndagen satt vi bara i solen på balkongen och sen blev det svensk korv och potatismos till middag...finns det något godare!!?

Idag är det som sagt måndag och solen skiner idag med. Min plan är att hitta en buss som kan ta mej över till asiatiska sidan för att se det andra sommarpalatset, Kucuksupalatset. Ska bli roligt att se palatset, men det ska också bli spännande att åka över bron. Förut har jag bara åkt färja över Bosporen. Lyckas jag hitta rätt buss får ni säkert veta det imorgon, eller nått.

Hoppas solen skiner på er också!! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar