måndag 18 februari 2013

Gräsänkeveckan inledd

I söndags kväll flög gubben mot Afika och igår inledde jag gräsänkeveckan med en trevlig frukost i Bebek tillsammans med några Sweor. Vi åt på Mangerie som inte var alldeles lätt att hitta. Inga skyltar ute vid gatan och flera våningar i underliga trappor innan det allra sötaste lilla cafét dök upp med en härlig altan där vi faktiskt kunde sitta (med hjälp av infravärmare) och äta frukost i flera timmar.Tyvärr har jag inga bilder eftersom kameran blev kvar på köksbordet. Vid halv två var jag hemma igen! :)

På kvällen fick jag ett sms från söta Hanna där hon glad som en lärka talade om att hon fått en Parisresa i present av sin Patrik och att hon dessutom numer är förlovad. Grattis!! Jag är så glad för eran skull!! :))))

Nu väntar en ny dag för gräsänkan. Solen skiner och värmen stiger varefter morgonen blir dag. Planen är att ta färjan till Uskudar och vandra uppåt, längs Bosporen på den asiatiska sidan. Och idag ska kameran med....på återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar