fredag 8 februari 2013

Ordning och oordning

Beslutet är fattat efter att ha sovit på saken. Jag skulle ha åkt hem den 15:ende av flera anledningar. En var att gubben åker iväg på tjänsteresa söndagen den 17:ende och blir borta i nio dagar. En annan bra anledning var Hannas födelsedagskalas den 16:ende som skulle samla hela släkten, även lillasyster Elin från Gävle. En sak till som jag missar är något som skulle ha blivit mitt livs första seans den 20:ende.....synd. Hur som helst hade jag tänkt åka tillbaka till Turkiet efter bara dryga veckan i Sverige för att tillbringa några veckor i Istanbul innan gubben och jag tillsammans åker hem för att fira påsk.

Eftersom gubben nästan är tillbaka från tjänsteresan när mitt uppehållstillstånd blir klart har jag bestämt att helt ställa in den här kort hemresan. Istället åker jag hem den 11:e mars och förbereder huset för påsken. Så får det bli!! Skönt när man äntligen får ordning på saker och ting igen!! :)

Nått som det däremot inte är någon ordning på är vädret. Hade planerat att vänta in helgen med en vattenpipa och en martinidrink i solen på balkongen, men våren den har blåst sin kos. Idag regnar det småspik och blåser storm. Det får bli ett bad, en god bok och ett glas rött istället.

Ha en trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar