torsdag 14 februari 2013

Ja, herregud!

Vädret är faktiskt bättre. Det har inte regnat på flera dagar och även fast himlen inte är helt klar har vi just nu 22 grader på balkongen. Dörren dit ut står öppen och böneutropen ekar över Istanbul. Ibland kommer det över en, att jag faktiskt bor i Istanbul, i varje fall delvis och jag kommer också på att i Sverige är det inte vår än på länge. Ibland gäller det att försöka se positivt på saker och hitta på lite roligt för att förgylla tillvaron.

Igår kväll till exempel, hittade jag på något väldigt roligt. Sweorna bjöd in till en träff där vi alla hade möjlighet att prova på afrikansk dans. Vi fick låna en av svenska konsulatets vackra salar för lektionen. Här är trappen upp...


Lektionen började och först gick väl stegen bra, men sen när jag skulle börja röra armarna också var det som hela kroppen kom i otakt. Var det inte benen som inte gjorde som jag ville så var det armarna som jävlades med mej...ja herregud, helt enkelt! Tur jag kan skratta åt mej själv i varje fall! :) Efter en och en halv svettig timme kunde jag nog konstatera att afrikansk dans inte är något för mej och tänker jag riktigt noga efter kan jag nog minnas att det gick ungefär likadant när jag en gång för många år sedan försökte mej på ett aerobicspass. ;) Stillsam yoga och lugna skööna promenader är nog min melodi helt enkelt!

Som avslutning vill jag önska er en riktig kärleksfull alla hjärtans dag! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar