torsdag 28 februari 2013

Hamam, igen!

Måste bara berätta att jag tröttnade på att städa och istället begav mej ut för ett hamambesök. Min plan var att prova Cagaloglu Hamami, ett av Istanbuls mest kända turistbad. När jag kom ner i receptionen, camekan, möttes jag direkt av en riktig säljare, "only 110 euro for best bath". Are you,mmmm, swedish? Here, in swedish just for you! Varefter jag fick en prislista på svenska satt i handen.

1: SJÄLV SERVICE: Ni kan tvätta ER själva under tiden ni studerar badets historiska struktur. 30 EURO

2:GAMMALDAGS MASAGE: Torr masage i hela kroppen. Efter denna behandling kommer ni känna ersom är nyfödd, energisk och yngre. Masage tiden är 10 minuter. 40 EURO

3:SKRUBBNING OCH TVÄTTNING: Genom skrubning som orsakar en viss typ av flagning kan ni bli av med era döda hud partiklar och bidra till er huds fria andning. 45 EURO

4: KOMPLETT BAD SERVICE: Med denna service som erbjuds er service 2 och 3 tillsammans kan ni först bli av med er döda hud partiklar därefter kan ni komma över dagens trötthet genom 10 minuters torra masage. 50 EURO

5: LUX ORIENTALISK KOMPLETT SERVICE: Efter skrubning och 10 minuters torra massage kommer 10 minuters skum massage som är känd under namnet Osmanska massage känna er som är nyfödda. 60 EURO

6:KEJSAREN SULTANEN MAHMUTS TJÄNSTER: Efter det har skrubbats hela er kropp kommer utföras 15 minuters torr massage och därefter 15 minuters massage med skum. För att ni skall slappna av dubbelt så mycket kommer Ni att bli masserade av två massörer. Efter Ni har fått er behandling kommer ni att få fuktbevarande produkter och få pressade färska apelsin dryck. Här är det en unik upplevelse från början till slut. 110 EURO

Badhandukar, tofflor, tval ar inkluderad i priserna.

(Kopierat ordagrant).

Hehe, kan inte göra annat än att garva och konstatera att jag är väldigt trött på "turistiska hamam". Var jag hamnade istället kan ni läsa om imorgon.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar