tisdag 29 november 2011

Sol igen!!

Igår hade jag en fantastisk dag.
Jag gick till Yildizparken, ca fyra kilometer, och sen upp för den mesta sega backen jag vet i Istanbul, och det säger inte lite det, för att ta mej till Salevpaviljongen längst upp i parken. Där var det öppet idag, så jag köpte en biljett för en rundtur.
Efter en tur i trädgården runt paviljongen gick jag mot själva huset och blev mött av en guide: "Nästa tur om 15 minuter". Och där satt jag alldeles ensam! Jag är en sån där människa, som gärna går i grupp och lyssnar hellre än pratar själv. Ett tag tänkte jag ta min biljett och smita. Men så precis innan turen skulle starta dyker ett historieintresserat turkiskt par upp. Vi blev i varje fall tre på turen. Jag undrar jag hur många det är på sommaren?
Sen blev det en två timmars lunch i solen på Maltapaviljongen med min nya bok "Aprilhäxan". Det är andra boken jag läser av Majgull Axelsson på kort tid. Hennes språk och historier är annorlunda, men bara man får vänja sej är dom faktiskt riktigt bra.
Jag var inte hemma förrän vid halv fem. Och vid nio-tiden kom gubben med en kollega för ett glas vin på kvällskvisten. En riktigt trevlig dag!

Idag är vädret jättefint igen. Ska försöka ta mej till Pierre Loti cafét nästan längst upp i Gyllene Hornet. Jag tror jag fått smak för det!!
Ha en riktigt bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar