fredag 11 november 2011

Regn i Istanbul!

Idag kan jag meddela, är det tolv grader varmt och regn i Istanbul. Ja ni, som hjälpte mej att leta termometer, jag har äntligen hittat en. :)
Trots vädret blev det en liten promenad upp till Taksim för att posta mormors kort. Efter 100 meter började det ösregna och naturligtvis hade jag paraplyt hemma (igen) och den här gången kunde jag inte köpa ett nytt eftersom jag redan har tio av just den anledningen.

På hemvägen tog jag en tur och köpte mej ett fruktfat. Istiklal var ovanligt folktomt, riktigt skönt faktiskt.

Sen blev det ett besök i affären för att handla lite. Tänkte bjuda Jerry på middag när han kommer hem ikväll.
Frukt och grönsaker väntade jag som vanligt med för det är så trevligt att handla av fruktgubben på hörnet. När jag äntligen tog mej ut för att handla hade han stängt, jag tror han ska bygga om. Det var bara att springa upp igen ta på sej lite mer, hämta paraplyet och gå tillbaks till affären igen.
Och nu, nu är det bara gubben som saknas.

Ha en trevlig helg allihop!! :)

1 kommentar: