tisdag 22 november 2011

En dröm på is

Idag vaknade vi innan gryningen. Gubben skulle inte iväg till flyplatsen förrän halv åtta, men ibland är det så att det är omöjligt att somna om.
Just då i varje fall! Jag hade ju förmånen att kunna gå och lägga mej igen, somnade om gjorde jag också.
Elin tycker jag börjar bli riktigt duktig på att vara lyxhustru! ;)

Jag tycker det är skoj att ha något att hålla på med och länge har jag drömt om att ha tid för att renovera gamla möbler, så på eftermiddagen tog jag en promenad till Cukurcuma.
Eftersom vi bor grannar med Istanbuls största antikområde trodde jag utbudet skulle vara enormt av möbler med renoverings behov. Efter en flera timmar lång promenad runt i affärerna förstod jag att så var det inte alls. Allt som var billigt höll dålig kvalitet och det som var värt att renovera för en amatör som jag var alldeles för dyrt.
En av handlarna försökte också lura på mej en "Goebel ängel" för 100 dollar. Jag ser väl förmodligen ut som en lättlurad amerikan. ;)

På tal om lurad, så höll jag på att åka dit igår också. Jag skulle köpa biljetter till Tunell av den allra sötaste gamla mannen i biljettluckan. Priset räknade jag snabbt ut, 5x3=15 lira, och så lämnade jag fram 50. Och får en femma tillbaks av den "allra sötaste lilla mannen"!! Men se det gick jag inte med på. Efter en blick från madames "onda öga" erkände, den inte längre allra sötaste lilla mannen, och gav mej ytterligare 30 lira tillbaks.
Alla gubbar är då inte att lita på!! Och inte antikhandlare eller för den delen!!
Hej med er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar