fredag 18 november 2011

Här igen!

Igår så kom jag då äntligen iväg till Canyon, det stora köpcentrumet. Såna ställen är ju egentligen inte något för mej, men äventyret lockade förstås.
Tunnelbanan till Levent 4 gick bra, förutom att jag tog handikappingång till stationen. In genom spärrarna och sen ner några våningar med en puttenliten hiss. Jag hann tänka, att detta är nog världens minsta tunnelbana med så lite folk, innan jag insåg att så var det inte alls. Jag hade bara valt fel nergång.
När jag klivit av skulle jag enligt instruktioner följa tunnelbanans riktning och såsmåningom komma fram till Canyon. Inte så lätt att följa något som går under mark över mark, men chansningen blev rätt och efter tio minuters promenad var jag framme. Jag blev så glad när en Vero Moda butik dök upp, så jag shoppade faktiskt en top. Hemma bäst ni vet! :)
Idag har jag hållt mej i närområdena. Jag gick ner i "antikkvarteren" och sen upp mot Taksim. Trevlig promenad i solen!



Ikväll blir dt middag ihop med flera andra svenskar jag aldrig träffat förut, pirr i magen. Bord är bokat mellan 10 och 12, så kanske hinner vi med en utställning och en drink före maten.
Trevlig helg!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar