söndag 13 november 2011

Måndag igen!

Helgen har gått rasande fort. Igår tog vi en tur till Ortaköy. Jag har läst i vår guidebok att det ska vara stor marknad där på söndagar. Det var det också, och det var trevligt att gå där en stund.
På söndagkvällen blev det lite farsdagsmiddag på Susam café. Jag åt turkisk ravioli som inte alls var dumt.
Och nu är det som sagt måndag igen. Jag har tänkt åka till Sultanahmet för att bada turkiskt bad. Jag har försökt övertala gubben att följa med, men jag tror han fick nog första gången.
Ni kanske läste att mitt första besök på ett "hamam" var på ett litet bad nära vår lägenhet. Det kostade 30 lira, ca 120 svenska kronor. Idag har jag planerat att besöka ett annat bad där Jerry var innan jag flyttade hit till Istanbul. Där är priset 100 lira, ca 400 svenska kronor.
Det ska bli väldigt intressant att se vad skillnaden är!! Ja, mer än 300 kronor då!?
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar