tisdag 8 november 2011

Prinsöarna

Idag var jag tvungen att hitta på något, och äntligen fick det bli en tur till Prinsöarna. Det blev "speedboat" ut. Det tog ca 40 minuter till den största av dom nio öarna, Buyukada (båda u:na ska vara tyska med prickar över).
När jag kom fram till hamnen såg det så lugnt ut......

......men så var det inte riktigt.

Jag behövde lite utrymme idag, så jag tog en promenad nere vid vattnet istället. Jättefint, lugnt och skönt.


Som tur var behövde jag aldrig gå på toa.

Efter några kilometers promenad kom jag upp på stora "hästvägen". Biltrafik är förbjuden på öarna, så häst och vagn är det som gäller för att ta sej runt ön om man inte vill gå eller hyra en cykel. Jag valde att gå och det blev jag extra glad för när jag senare fick se kön till hästarna vid hamnen.
Ja, en sak är i varje fall säker av det jag läst om Prinsöarna. Det luktar rejält med häst och hästskit överallt även fast alla pållar hade "bajspåse" där bak.


Sen sökte jag mej tillbaka mot området kring hamnen för att kolla om det fanns någon intressant shopping. Det fanns ingen alls, så efter lite lunch på ett mysigt café tog jag färjan hem igen.
Runt färjan kretsade mängder av måsar.

Två timmar tog resan hem med färjan. Det var rätt skönt att komma åter till Istanbul vid halv sex-tiden.
Nu ska jag snart göra som dom här sköningarna jag tog kort på idag.

Sov gott ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar