tisdag 13 september 2011

Skruvarpaus!

DHL dök inte upp förrän vid halv åtta igår. En hel dag till ingen nytta. Och nu sitter jag här igen och väntar på den som ska packa upp och installera TV:n någongång idag. Annars gäller inte försäkringen förstår ni!!
Den kille som ska installera vår parabol skulle också ha kommit idag, men kommer imorgon istället någongång innan lunch, som gärna blir efter lunch eller inte alls. Här krävs en stor portion tålamod.
Jag har i varje fall haft lite att göra idag. Jag har monterat IKEA möbler hela dagen. Allt utom det vi egentligen ville ha allra mest just nu är snart färdigt.
För att göra en lång historia kort så ligger det till så här: Gubbens företrädare är på väg från Istanbul för att ge sej ut i vida världen. Hon kan inte ta med sej allt, så vi kommer att överta en hel del grejer från henne b l a en härlig soffa. Eftersom vi nu bara har något hårda köksstolar att sitta på tog vi ett beslut att köpa till två tv-fåtöljer. Vi tror nog att vi kommer att få plats med dom också, sen när soffan dyker upp i slutet av oktober. Men vad glömde vi på IKEA? Jo, fåtöljerna! Så här sitter jag nu med träsmak i baken fortfarande.
Provade att lägga mej på sängen för att läsa en stund, men tänk att somna (vilket jag oftast gör nu för tiden) och missa "tv-uppackaren".Sovrummet ligger också längst bort från porttelefonen, så det är svårt att höra signalen. Nä, det var bara att gå upp igen.
Aja, så mycket att gnälla över har jag ju inte egentligen?! Eller hur?!
Stor kram från Istanbul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar