torsdag 8 september 2011

Idag är det kalas i Istanbul!

Godmorgon! Idag ska bli en bra dag för det är gubbens födelsedag. Han har precis åkt iväg till jobbet efter att ha blivit bjuden på frukostkaffe av lyxhustrun. Jag laddade kaffebryggaren redan igår eftersom jag är så hiskeligt morgontrött. Det tyckte han var fusk!!?
När han kommer hem ikväll blir det middag ute!!
Nu ska jag orda lite om dagen igår. På förmiddagen packade jag upp och fixade lite. Sen åt jag lunch hemma. Det fanns färdig köttfärssås i frysen, så jag kokade bara pasta till. När jag skulle ta av kastrullen från plattan var det jättevarm och eftersom vi inte har några grytlappar eller kökshandukar än fick jag tag på en oanvänd trasa att ta med. Den satte jag eld på, så nu har vi bara en halv! Jag borde ju vara van vid gasspis eftersom vi hade det i Bangladesh, men det är klart! Där hade vi ju kock också.
Sen bar det iväg ut för att handla. Det är bara att följa vägen så kommer du till en jättebra supermarket, sa gubben innan han gick till jobbet. Nu var det så att det fanns fyra vägar att välja att följa och det är absolut tre för många. Jag fick gå dubbelt så långt och handla i en supermarket, som nästan liknade dom som fanns i Bangladesh. Aja, jag fick handlat i varje fall.
När jag äntligen hittat hem igen väldigt orolig för att smöret redan hade smält kom jag inte in genom dörren. Jag kämpade i tio minuter innan jag fick ringa gubben och be om hjälp. Det tog en stund att ta sej in genom säkerhetsdörren även med hans instruktioner , men smöret klarade sej i varje fall! ;)
På kvällen tog gubben lyxhustrun på promenad i grannskapet. Han visade mej den rätta affären,som låg bra mycket närmre och sen fick jag också låsa upp dörren när vi kom hem. Ett nytt begrepp är myntat: Lyxhustruvallning! Och nej! Jag är inte släkt med Maria Montesami!!
På kvällen blev det plockmat på balkongen.

Nehe, nu ska jag ge mej ut i Istanbul igen. Nånstans hittar jag väl i varje fall!??
Hej! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar