måndag 5 september 2011

Näst sista kvällen i Sverige!

Imorse skjutsade jag gubben till Katrineholm. Han tog 7.06 tåget därifrån till Göteborg för att jobba på huvudkontoret måndag och tisdag. På onsdag lyfter han därifrån mot Istanbul medan jag flyger från Arlanda. Förhoppingsvis möts vi på Istanbuls flygplats för vidare färd mot vår lägenhet. För mej blir det knappt två timmars väntan på Jerry på flygplatsen, men hellre det än åka själv till lägenheten utan att minnas ens hur huset ser ut.
Har också hört från Jerry om diverse larm i lägenheten. Tydligen lyckades han själv utlösa tre stycken en sen kväll vilket fick till följd att portvakten med moraliskt stöd + en stor dobermanpinscher kom upp för att kolla läget. Som sagt, säkert bättre om jag väntar in gubben på flygplatsen.
Annars har jag grejat med allt möjligt idag. Haft lite trevligt besök, rensat svamp, hjälpt till med att boka biljetter till några av våra besökare till Istanbul i höst m.m. (Redan har vi tre besök planerade.) :)
Jag har också hämtat upp resväskan från källaren.....förmodligen norra Europas fulaste!! (Ursäkta älskade Elin! Det är nämligen hon som målat.)

Hej hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar