tisdag 20 september 2011

Jag och Istanbul, kap 2

Många som känner mej vet att jag har lite problem med lokalsinnet, höger och vänster och sånt. Det krånglar till livet en smula i den labyrint vi bor.
När man går ut från vår lägenhet kan man förstås först välja på att svänga åt höger eller vänster. Sen har man upp eller ner och sex olika vägar att välja på, sammanlagt åtta möjligheter!?
Med kartan i handen gav jag mej ut i grannskapet för att få koll på var jag egentligen bor. Jag använde den karta vi fick på hotellet i juli när vi var här och valde lägenheten. På kartan hade vi satt en liten prick: "Här ska vi bo."
Glatt hejande på alla försäljare utanför valde jag höger och upp. Efter ca 1 timme dök jag upp nerifrån vänster igen.
Mycket hejande igen och så blev det höger igen men neråt, varefter jag dök upp rakt framifrån.
Efter lunchen provade jag nya alternativ och vid det här laget tror jag nästan gubbarna på gatan börjat slå vad om vilket håll jag skulle dyka upp från nästa gång. Dom såg bara gladare och gladare ut. Tur man kan roa nån! :)


Efter mycket rännande upp och ner för trappor och branta backar kan jag nu flytta pricken på kartan till rätt ställe, för nu, nu vet jag äntligen var jag bor!!! :)
Kommer nog också komma hem till Nyköping den 11 oktober med södra Sörmlands snyggaste rumpa! ;)
Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar