lördag 10 september 2011

IKEA i Istanbul

Kvällen igår blev trevlig. Först åt vi på ett riktigt steakhouse. Lite kändes det som vi var tillbaka i Dhaka. När vi beställde in vin och öl serverades det "svart" i minst sagt lite underliga glas. Maten var kanon och vinet sådär, men helt klart värt ett besök till en annan gång.Sen blev det vattenpipa och ett glas till på en jättemysig kroggata. Den ska jag visa våra framtida besökare. Om jag hittar dit i nyktert tillstånd vill säga?!
Jag tror hur som helst att gubben var rätt så nöjd med "25-års dagen" i varje fall. Idag har han inte varit lika nöjd!! Vi har varit på IKEA och shoppat loss rejält. Jag tror vi handlade möbler som ungefär vägde 500 kg tillsammans. Vi hann också köpa en platt-TV (min första) hos grannbutiken.
På måndag levereras allt stort och tungt till oss för en billig peng....skönt!
Lite fick vi med oss hem direkt, bl a en vas och några dukar.
Medan gubben gick till rakstugan smet jag ner och handlade lite blommor. Jag tror det kommer att bli fint här.....till slut. :)
Nehä nu ringde gubben. Han är precis klar, len som en barnrumpa i ansiktet!!
Och nu en pizza!

Ha det gott där hemma i Sverige!! Tänker mycket på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar