lördag 3 oktober 2009

Utan boss i Bangla

Dom första dagarna utan "Boss" i Bangla har förflutit lugnt. Igår eftermiddag ringde jag Kamal och åkte till Nandan själv, vår supermarket. Jag insåg att vi behövde fylla på förråden lite eftersom vi fortfarande har svårt att komma ut pga Elins mage. Sen var vi hemma hela dagen.
Idag vågade vi oss ut och tog en rikshaw till Weawers för att beställa gardiner, överkast och lite diverse grejor till Elins rum. Det finns hur mycket tyg som helst att välja på, och jag tror Elins ork tog slut bara vi klev innanför tröskeln. Jag förstår henne!
Sen for vi vidare med rikshaw till klubben och åt lunch. Vi åt båda två, men för Elin fick det konsekvenser några timmar senare. Faktiskt börjar jag tro att det är salmonella hon har. Jag har kollat symtomen på apotekets hemsida. Dock har hon fått tillbaka aptiten och är piggare, så skööönt! Vi tog rikshaw hem också! Den här gången åkte vid med Iman, vår "safedriver". Han såg när vi kom med en annan rikshawförare till klubben och precis som vanligt fick jag skäll för att jag inte ringt honom. Eller skäll och skäll! "Next time, call me!" Det är så nära skäll en bangladeshier kan komma.
Kvällen har varit lugn, för lugn! På eftermiddagen fick vi se att det brann någonstans. Stora rökmoln syntes. I brist på annat trodde vi nog att det hände något spännande, men tji fick vi.
Nu är det bara läggdags, som återstår och hopp om att Elin ska vara ytterligare lite piggare imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar