lördag 24 oktober 2009

Rikshawrace!!

Elin och jag åkte i en rikshaw, och Jerry åkte strax efter med Iman. Helt plötsligt halvvägs till klubben bromsar vår rikshawpuller och undrar var Jerry och Iman tagit vägen, rån kanske.
Men inte då!!! Runt hörnet kommer en rikshaw i rasande fart med Jerry vid tramperna och Iman vit i ansiktet där bak. Han spurtade snabbt förbi en rikshaw och sen oss, och i hård konkurrens med en bengal på vanlig cykel kom han först till Nordicclub. Snacka om tävlingsinstinkt.
I vanliga fall är rikshawförare väldigt försiktiga med gropar och stenar, men vår rikshaw förare var nog också en tävlingsmänniska och ville gärna spöa Jerry.Skumpigare rikshawtur har jag nog inte varit med om. Jag frågade Iman när vi kom fram till klubben: "Var du rädd?" och jag fick till svar "Yes madame!!". Han var faktiskt lite blek om nosen. Vi har hört att rikshaws välter väldigt lätt, så jag kan tänka mej att han fick jobba rätt hårt där bak för att parera i kurvorna.
Ja, ikväll fick man sej verkligen en riktig åktur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar