torsdag 15 oktober 2009

Om två timmar kommer Molle, Anders och Viktor hit på middag. Det är bara en dusch som återstår innan det är dags att börja steka potatisplättar. Det blev lite panik här för ölen har varit slut ett bra tag och till potatisplättar är det ingen höjdare att dricka vin, särskilt inte om man är karl. Som tur är fick vi låna "motboken" igen. Jerry har väldigt mycket på jobbet den här veckan, så Jerry skickade en chaufför och så åkte Elin och jag för att shoppa själva.
Ojoj......6 plattor öl, 12 flaskor rosé-,72 flaskor röd- och 24 flaskor vitvin. Det plus 24 st corona gjorde att bilen verkligen var baktung när vi åkte hem. När vi kom hem till huset fick vi hjälp av alla för att bära in allt. Det blev 100 thaka till var och en ( Amir fick 300), som hjälpte oss. Det var riktig juafton för tjänstefolket. Jojo... är madame glad, så ska väl tjänstefolket vara det också! Nu till duschen och sen en timme vid spisen. Jag tror jag får lov att skaffa en maid och lära henne att göra potatisplättar ;).

8 kommentarer:

  1. Hej på er Tänk om man hade ett sådant kylskåp.
    Nu har vi blivit med internett så vi kan läsa din blogg.
    Kram PoB.

    SvaraRadera
  2. Haha! Nu vakna jag till liv när du börjar prata om öl. Drick nu inte allt i kväll bara:)

    SvaraRadera
  3. Halloj!! PoB?? Kan det vara mor och far? Nu blir jag riktigt imponerad!!!
    Och tänk att det behöver vara öl inblandat för att man ska få en kommentar från Tobbe!!! ;)
    Ha det gott!! Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Hehehe ....Ja det var verkligen välfyllt....kke kommer över på ett glas i helgen....;-))
    Kram fru W

    SvaraRadera
  5. .....och det finns mer i förrådet.
    Du är sååå välkommen så.
    Vi ses!! ;) Cissi

    SvaraRadera
  6. Tänk Bästa Cissi om det vore så lätt......men du som har så mkt tjänster folk ...kan ni inte ha ett privat plan oxå så vi kan komma på ett glas lite då och då ;-))
    Kram fru W

    SvaraRadera
  7. Men hörni, inte sponsrar ni mig med alkohol inte :P HAHA

    SvaraRadera
  8. Jo fyfanken, jag bokar en jumbojet med plats för hela familjen och alla goa glada vänner. Det vore fantastiskt trevligt med ett jätteparty! ;) Saknar er allihop...men mest Hanna!!
    Kram från Bangladesh

    SvaraRadera